8 Şubat 2018 Perşembe

İyi ki Doğdun!


     Bu fotoğrafa bakarken daha yeni ölmüş bir dostuma bakar gibi bakıyorum, gözlerinde aynı ateş yanmaya devam ediyor hala. Çocukluğumdan bu yana olaylara bakış açım, siyasi düşüncelerim, dünyayı algılama biçimim, zevklerim, birçok şeyim defalarca değişti ve değişmeye de devam ediyor. On yıl sonra su andaki ben'in yaptıklarına akıl sır erdiremeyeceğim belki ama yüz yıl sonra bile olsa bu adamın kitapları benim en büyük hazinelerim olacak. Tüm zihnimi sıfırlasalar ve bu işlemi defalarca yapsalar bile "Esrarengiz Ada"nın bir satırı, yahut "Denizler Altında 20.000 Fersah"ın bir paragrafı yeniden benliğimi kazanmama yeter de artar. Bugün bu adamın doğum günü. Aradan geçen yüzyıla rağmen hala bizleri selamlayan ve yol gösteren bu adamı burada bir kere daha anmak istedim. Siz sayın ebeveynler, mutlaka ve acilen çocuğunuzu bu büyülü dünya ile tanıştırın. Aklı ve bilimi kendine rehber edinmiş, İyi yürekli, mücadeleci ve kendine inanan bir çocuk yetiştirmenin yolu bu dünyadan geçiyor.

4 yorum:

  1. Hatırlatman ne iyi olmuş, Jules Verne bir hazinedir. Kalbimizdeki yeri çok başka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun efendim, boynumuzun borcu hatırlatmak...

      Sil
  2. Benim de şekillenmeme sebep olan İki Sene Okul Tatili adlı kitabıdır. Mehmet Beyin dediği gibi HAZİNEdir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Ali Bey o şakacı, küçük veledin yüzüne neler çektik o ıssız adada. Tüylerimi diken diken ettiniz şimdi durduk yere.

      Sil