22 Ağustos 2022 Pazartesi

Iohan Gueorguiev'in Anısına...

     Youtube her ne kadar çoğu insan için çöp içeriklerle dolu bir platform olarak görülse de benim için hep güzel bir yerdi. Dünyanın herhangi bir noktasında asla denk gelme imkanım olmayan bir sürü insanla tanışma, buluşma mekanım oldu hep, bir sürü şeyi uzmanından öğrenmemi sağladı, saçma sapan insanlara ihtiyaç duymadan yeni yeni hobiler edindim. Bir ara oturup derli toplu bu insanları belki bir gün birilerinin işine yarar düşüncesiyle toparlamak istiyorum ancak bu başka bir zamana kalmak durumunda. Bugün sadece de o insanlardan birinden bahsedeceğim. 

   Bahsimize konu olacak kişi Iohan Gueorguiev, soyadını yazmakta her zaman zorlanıyorum. Kendisini 2018 yılında yine tesadüfen Youtube'da gezerken bulmuştum. Kapalı bir kış günü önüme Alaska videoları düştü. Hikayesini merak edip biraz kanalda gezinince bisikletle Amerika'nın en kuzeyinden başlayıp Arjantin'e kadar inmeyi planladığını öğrendim. O ara aralıksız videolarını izledim, bu esnada bir miktar da gaza gelip birkaç uzun tura da çıktığımı reddedemeyeceğim. Kuzey'in o acımasız kışında verdiği mücadeleyi görüp gaza gelmemek ne mümkün.

    Ne yazık ki Iohan'ı kaybettik, geçtiğimiz sene Eylül ayında Twitter'da çok alakasız bir şekilde vefat haberine denk geldim, intihardan falan bahsedilince inanamadım. Kontrol etmek istesem de kaynak bulamadım, ertesi gün ancak doğru dürüst bilgiler edinebildim. Meğersem Iohan 19 Ağustos'ta intihar etmiş, uzun süredir uyku apnesi kaynaklı uykusuzluk problemleri yaşıyormuş, ölümünü bu sebebe bağlıyorlar, zaten başka da bir şey yazılmadı konuyla alakalı. Tek başına kaldığı evinde günler sonra ölü bulunmuş. İnsan bir sürü plan yaparken de böyle işlere kalkışabiliyormuş demek ki. Bu sene vefat yıldönümünde küçük de olsa bir şeyler yapmak istedim, en sevdiğim İstanbul rotasında bir sonraki postta paylaşacağım turu yapmaya karar verdim. Bu güne dair defterde de bir şeyler kalsın  diye kısa bir eskiz yaptım vapurda. Eğer göz atmak isterseniz Iohan'ın sitesini ve Youtube kanalını aşağıya bırakıyorum.

Iohan Gueorguiev'in Youtube kanalı

Bike Wanderer Websitesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder