30 Haziran 2024 Pazar

Gazi Koşusu Buluşması(30.06.2024)

 
Ne zamandır yapmak istediğimiz buluşmaların en başında Gazi Koşusu buluşmasını bir türlü yapamamıştık, bu planı yaptığımız günlerin üzerinden epey zaman geçmiş olduğunu farkedemedik bile. Derken tesadüfen internette Gazi Koşusu manşetlerini görünce hemen programımızı yaptık ve kendimizi Veli Efendi Hipodromuna attık. Biraz da geç kalmışız, baştan biraz pişman olur gibi olsak da ortamın atmosferi bizi etkisi altına alınca biraz kendimizden geçtiğimizi itiraf etmem gerekiyor. Başta bu sıcakta ayakta resim mi çizilir off-poff derken beş dk. sonra herkesin elinde defter çizime başlamıştı. Çizim yapmayanlar kalem kullanma kabiliyetlerini altılı ganyan gişelerinde denediklerini söylediler ancak koşu sonunda biletlerden yana pek yüzü gülen yok gibiydi.


     Ben de şöyle bir düşününce hiç tribün çizmediğimi farkettim, çizdiysem de hatırlayamadım doğrusu. Binlerce kafayı nasıl sadeleştirebilirim diye daha önce düşünmemiştim, veya orada binlerce kafa varmış izlenimini nasıl uyandırırım konusunda hiç kafa patlatmamış olduğumu bu resmi çizmeye çalışırken farkettim. Dahası başka bir sorun daha vardı, en az 300 m uzunluğa sahip tribünün baışndaki adamla sonundaki adamın kafası arasında nasıl bir fark olacaktı. Bu soruların içinden çıkamaz hale gelince direkt kurşunkalemi bıraktım ve mürekkepli kalemle çizime daldım. "Ne oluyorsa olsun" deme hakkını ara ara da olsa kendime veriyorum.(Kalabalıkta çizimin fotoğrafını çekmeyi unutunca maalesef kesme matı fonuyla resme bakmak durumunda kaldım.)

Böyle içten yanmalı, kendi kendine devinme yetisine sahip canlı olduğunu hissettiren ortamları seviyorum, tribünlerin kalabalığı kadar insanların çeşitliliği çok ilgi çekiciydi, belki başka bir zamanda daha sakin bir koşuda tekrardan Veli Efendi Hipodromu'na uğrar ve nalların yere vurduğunda çıkardığı sesler ve o tatlı titreşim eşliğinde başka çizimler de yaparız.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder