23 Kasım 2017 Perşembe

Dönüşmek Yahut Dönüşmemek


     İstanbul'da inşaat faaliyetleri herşeye rağmen hız kesmeden devam ediyor. Gerçi uzmanlar; inşaat balonunun patlama sinyalleri verdiğini söylemekteler ama zihinlerde bu beton sevdası olduktan sonra en olmadı çaya şeker niyetine çimento katar içeriz biz. Onlar balon patlayacak mı patlamayacak mı tartışadursunlar, ben size yeni inşaat maceramı anlatayım. Daha önce bir yazımda ofisin hemen arka tarafında bakmaya doyamadığım şımarık sarmaşıklardan bahsetmiştim sizlere(merak edenler için bkz.).         Bir Pazartesi günü ofisten dışarı bakarken bir de göreyim, o güzelim sarmaşıklar tarafından kaplanan tatlı gecekondunun yerinde yeller esiyor. Her ne kadar Kağıthane'de hırsızlık vakalarının az olmadığını bilsem de bu kadarını da beklemiyordum doğrusu. Meğersem bu zavallı gecekondu da kentsel dönüşümden nasibini almış, ona da"Olmaz, Dönüşeceksin!" demişler. Şaşkınlık içinde bakakaldım, hemen kavradım kalemi, sarıldım deftere. Hep güzellikleri çizmek olmaz, yerindeçizerler çirkinlikleri de kaydetmeli dedim ve çiziverdim resmi. Görüyorsun sayın okur, şehir hızla dönüşüyor. Bir gün yürüdüğün yolu ertesi gün tanıyamıyorsun, hal böyleyken durmadan çizmeli, en azından defterlerde yaşatmalı bu şehri.

4 yorum:

  1. Planı, programı olmayan bir şehirde her şey olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki bu bizim bir gerçeğimiz ve bu durum alışılabilecek bir durum olmakran çok öte.

      Sil
  2. Ağzından salyalar saçan görgüsüz, açgözlü, kamu yararını hiçe sayan ve ne yaptığından bihaber bir iklim var. Eşittir EGOİZM. Ben istediğimi yapayım sen geber. Herşey herkes benim KÖPEĞİM. YAKARIM, YIKARIM. İnsanlığımızda sorun var. Bence 10 yıl okulları kapatıp insanlık dersi almalıyız diyeceğim ama SUdandır SUdan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okullar on yıllığına kapatılsın fikrinizi değerlendirmeye almış olacaklar ki; kapatmaya yakın bir sistemi uygulamaya hızla koydular, ancak hattaki kablo arızalarından doğmuş olabilecek bir nedenden ötürü cümlenin kalanını duyamamışlar. Bu sebepten sadece eğitimi öğretimi askıya alıyorlar, yerine şimdilik bir şey koymayı düşünüyor gibi görünmüyorlar.

      Sil