31 Mayıs 2018 Perşembe

Türk Hava Kuvvetlerinde F-102 Delta Dagger Kitabı


     Hava Kuvvetlerimizin geçmişte kullanmış olduğu en ilginç ve heybetli uçaklardan birisi kesinlikle F-102'lerdir. Çok kısa bir süre hizmette kaldıkları için bu uçaklara dair bilgi, belge toplamak HvKK'nin diğer uçaklarına kıyasla biraz daha zordur. Bu sebepten birazdan bahsedeceğim konu biz uçak seviciler için son derece önemli bir konu. 
F-100 kitaplarını okuyunca koştura koştura gidip bir F-100 kiti almıştım
     Daha önce Türk F-100'leri üzerine yazmış olduğu iki ciltlik muhteşem kitaplarıyla tanımış olduğumuz Levent Başara, uzun zamandır F-102'ler üzerine çalışmaktaydı. Sonunda kitap raflardaki yerini aldı. Zaten uzun zamandır "Kitap ne zaman çıkacak? Hala çıkmadı mı?" sorularıyla Levent Bey'in başının etini yemekteydik. Kitap satışa girer girmez hemen aldım. 11 yıl görevde kalan, Kıbrıs Barış Harekatı'nda çok önemli operasyonları gerçekleştiren bu heybetli kuşa dair bir sürü şey öğrendim, uçağın tarihine ışık tutan bir sürü de fotoğraf görüp hüzünlendim. Okuma oranlarının bu derece düşük olduğu bir memlekette böyle bir kitabın çıkarılabilmesi açıkcası çok büyük şans. Kitabı birkaç defa okuduktan sonra zannediyorum yine yeni kitaplar için Levent Bey'in başının etini yemeye devam edeceğiz, ancak şimdilik ne olur sizler de bu kitaplara karşı ilgisiz davranmayın. Okuyun, okutun! 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder