19 Mayıs 2016 Perşembe

Moleskine Art Plus serisi Watercolor Album Defterleri

     Bugün uzun zamandan beridir yazmak istediğim Moleskine Art Plus serisi Watercolor Album defterlerinden biraz bahsetmek istedim. Birazdan okuyacaklarınız, eli yüzü düzgün bir incelemeden çok, uzun zamandır kullanmakta olduğum defterler hakkında fikirlerimin bir beyanı olarak görülebilir. Elbette konu defter olunca memnuniyet hiçbir zaman yüzde yüz olmuyor, bu defterde de durum pek farklı değil. Fakat Ali Bey'in el emeği, göz nuru Aniki defterlerinden sonra en sevdiğim defterler bunlar oldu. Şu ana kadar iki adet A4, beş adet A5 ve iki adet A6 versiyonunu bitirdim ve elan kullanmaya da devam ediyorum.

     Watercolor Album defterleri dört farklı boyutta kullanıcılara sunuluyor, bunlar cep boyu (9x14cm), büyük boy (13x21cm), A4 ve A3 formatlarında(Yazıda cep boy A6, büyük boy A5 olarak geçecek). Tüm boylar, ne yazık ki sadece yatay formatta kullanıcıya sunuluyor (Landscape formatında). İçlerinde benim de dahil olduğum, birçok çizer uzun zamandır bu defterlerin dikey(portrait) versiyonlarının üretilmemesinden yana müzdarip fakat firma artık bu eleştirilere kulağını tıkamış durumda. Kimileri satış rakamları gayet iyi olan Moleskine'nin, kendine icat çıkartmak istemediğini söylüyorlar, kimileri de tutuculuktan olduğunu belirtiyorlar.

     Defterin genel özelliklerine gelirsek eğer, sayfalar 200 gsm'lik, soğuk perdahlanmış orta derecede diyebileceğimiz bir dokuya sahip kağıtlardan oluşuyor (Perdahlama konusunda şurada enfes bir yazı bulabilirsiniz). %25 oranında pamuk içeriyor ki, aslında suluboya ustaları genelde daha yüksek pamuk oranlarına sahip defterler öneriyorlar, fakat benim gibi ıslak tekniklerle çok aranız yoksa, fazla fazla işinizi görecektir eminim. Bu serinin sonradan farkettiğim garip bir özelliği defterlerdeki sayfa sayıları, A6 ve A4 versiyonunda 30 yaprak var iken A5 36 adet yapraktan olşuyor. Kağıdın iki yüzü de neredeyse aynı, iki yüz de çizmeye boyamaya gayet elverişli diyebilirim. Ülkemiz şartlarında, fiyat meselesine hiç girmiyorum, çünkü yakın zamanda bu vergiler ve kurla kırtasiyeden içeri adım atamaz hale geleceğiz gibi görünüyor. 





     Yazının buraya kadar olan kısmında hep genel bilgilerden bahsettik. Buradan sonraki kısmında defterle alakalı şahsi görüşlerimi paylaşmak istiyorum.
Benim için bu defterin en önemli özelliği, düz açılabilmesi. Bu defter haricinde, sert kapaklı olup, bu kadar düzgün açılabilen defter piyasada pek yok gibi. Daha önce kullandığım birçok defterin sırt kısmı daha defteri bitiremeden dağıldığı için, dikişli ve sert kapaklı bir defterde benim için en önemli özellik bu. Defter ayrılıp, sayfalar dağılacak olduktan sonra neye yarar defter kullanmak.Şu ana kadar bu seriden kullandığım defterlerin tamamının sırtı, rakiplerine göre, gayet sağlam bir biçimde duruyor. Böyle esnek bir sırta sahip olunca defteriniz, aşağıdaki gibi panoramik bir sahneyi, defteri tamamen ayırıp rahat rahat çalışabiliyorsunuz.




     Her güzelin bir kusuru da oluyor, bu defteri ilk defa kullanıyorsanız aman dikkat. Sanırım, kağıt rengi krem rengine yakın olduğu için kahverengi tonları ilk kullanımda çok çirkin sonuçlar doğurabiliyor deftere alışana kadar. Kullanmaya alıştığınız tonları tutturmak zor olabilir başlangıçta.




     Yukarıda bahsettiğim gibi üç farklı versiyonunu kullandım. A4 versiyonuna yer bilimleri notlarımı alıyorum, bunlar içerisinde bir çok görsel içerdiği için, defterler adeta birer jeoloji atlasına dönüştü ve bu durumdan mutlu olmamak elde değil. A5 versiyonu ise sahada, yerinde çizim esnasında inanılmaz kullanışlı oluyor. Resimdeki gibi sol tarafa paleti ve su kabını takıp rahatça işlem yapabiliyorsunuz. Bu defterden önce kullandığım farklı defterlerde, elime paleti mi alsam, fırçayı mı tutsam, su kabını mı taşısam derken ortalık karışıyordu. Bu durum bayağı işime yaradı ve artık aşağıdaki sistem sayesinde ellerimi rahatlıkla kullanabiliyorum. A5 ve yana açılan bir defterin size sunacağı önemli bir başka güzellik ise koskoca bir meydanı bile rahatça detaylı olarak deftere sığdırabilmeniz. Daha önce paylaşmıştım, bu defter çizim şeklinizi de değiştiriyor. Cep versiyonu ise farklı güzellikler barındırıyor, bu A6 ölçülerinden daha küçük ve ince bu sayede cebinizden hiç çıkarmadan, her daim her yerde sizlere çizim imkanı tanıyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder