4 Nisan 2017 Salı

Archaeopteyx Litographica


Küçük dinozorları sever misiniz bilmiyorum, fakat benim en sevdiklerim arasında Archaeopteyx en üst sıralarda yer alıyor. Günümüz kuşlarının atası olarak görülen bu küçük yaratıkların en büyükleri muhtemelen ancak bir tavuk boyutundaydı. Dünyada çok az sayıda bulunan Archaeopteryx fosillerinden birine ait bir kopya İtü'de maden fakültesinde de bulunuyor, görmek isteyenler mutlaka uğrasınlar.

I don't know anything about, do you like small dinasours or not, but this one is one of my favourites. This an Archaeopteryx, we could assume them as earlier birds. Probably bigger ones were not bigger than a normal chicken. Sometimes, i like to draw this kind of things.

5 yorum:

  1. Güzel çizim. Ancak merak ettim, Maden Fakültesi'nde müze mi yoksa bir sergi alanı mı var? Nasıl ziyaret ediliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle gecikmiş bu cevabım için sizlerden özür diliyorum. Maden fakültesinde bulunan genişçe odalardan biri bu işe ayrılmış, küçük bir doğa tarihi müzesi gibi, ayrıca bina girişinde de Allosourus, Velociraptor ve adını hatırlamadığım iki adet dinozorun, fosillerinden birebir ölçeğinde yapılmış kopya iskeletleri de mevcut.

      Sil
  2. Eh, fosiller de maden sayılır tabi... Hem de en değerlisinden, anlayana. :) Güzel resim, git de gör diyor bu arada yani.
    Aferin madencilere!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bendeniz, buraya her uğrayışınızda gurur ve mutluluk içerisinde ne yazacağını bilemez halde bir şeyler yazıp yazıp siliyor. Teşekkür ederim iltifatınıza mazhar olduğum için. Gerçekten, bu taşlaşmış kemik parçaları anlayabilen insanlara milyonlarca yıllık hikayelerini anlatmak için bekliyor

      Sil
    2. Estafurullah, takdire şayan olan ben değil bu çalışmaların sahibi olarak sizsiniz. Her zaman keyifle bakıyorum sayfalarınıza. Siz çizdikçe ben de ziyeretinize gelmeyi ihmal etmem.

      Sil