24 Haziran 2017 Cumartesi

Kompozisyon Gridi Yapımı (DIY Composition Grid)


     Sonunda kabullendim, elimin ayarı gerçekten yok. Daha fazla gurur yapıp kendimi kandırmanın ne bana, ne de başkasına yararı var. Bu sebepten artık yapılması gerekeni yapmaya karar verdim. Elime 5 mm'lik en kalınında iki parça mukavva, biraz tutkal ve dört adet lastik alıp, başladım çalışmaya. Tam bu noktada, bu malzemelerin ne işime yarayacağını sorabilirsiniz. Hemen anlatayım, çizim yaparken eğer sizde benim gibi çizim objenizi sayfaya kompozisyon kuralları çerçevesinde oturtmakta zorlanıyorsanız, bu malzemeler sizin de ilacınız olacaktır. Ben bunlardan bir kompozisyon gridi yapmayı planlıyorum. 



     Aslında bu gridler perspektifin keşfinden önce de ressamlar tarafından yoğun olarak kullanılıyormuş. Burada ben kompozisyon açısından en uygun görülen, üçlerin kuralı denen bölümlendirmeyi kullandım. Uğraşmayı sevenler için farklı farklı bölümlendirme şekilleri mevcut.  Çizimle de anlatmaya çalıştım aşamaları. Şimdilik sadece bu kadar yazıyorum, kullandıkça daha da detaylı olarak anlatmaya çalışacağım.



     Finally, I accepted that my hands are unadjusted for drawing. No need for me to fool myself about that. At this point, noticed that insisting about that won't be good for me so that I decided to do what I must do. Then grab some cardboard, elastic bands and glue to make this composition grid. This tool was used by many old painters before someone discovered the rules of perspective. Now we can use that for adjusting our pages with composition rules. Here a little drawing about how I did this tool.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder