18 Temmuz 2017 Salı

Başa Dönmek(Return To Beginning)


     İnsan bazen başladığı noktaya geri dönmek isteyebiliyor. Çizim konusunda bu aralar yapmak istediğim tam olarak bu. Mühendis olmak iş dışında zaman zaman hayatı insana dar edebiliyor. En ufak iş bile başladığınız haliyle kalamıyor, dallanıp budaklanıyor ve bir yerden sonra tamamen sizin kontrolünüzden çıkıp kendi standartlarını yaratıyor ve başlangıçtaki sadelikten eser kalmıyor. İşin aslı çize çize artık bazı şeyleri artık bir standarda oturttum. Bu standartlar beni mutlu da ediyor fakat kimi zamanda bu kurallara uyma zorunluluğu yüzünden çizim yapmaya üşenebiliyorum. Yahut da çizim yaparken ciddiyet biraz öne geçiyor ve çizim yapmanın verdiği haz geri planda kalıyor. Bu nedenden ötürü bu aralar başladığım noktaya geri dönmeyi kendi adıma yararlı buldum ve en başta olduğu gibi son kalan birkaç Aniki'den birinin paketini yırttım ve hemen önümde olan masamı ilk sayfasına çizdim. Şimdilik büyük defteri kendime yasaklıyorum. Bu ara bir şeyi kayıt altına almaktan ziyade sadece zevk almak için çizmek istiyorum.

     Sometimes people want to go back to where they started. That's exactly what I want to do with drawing. Apart from business, being an engineer sometimes can make your life terrible. Even your smallest jobs can not stay as it is, it grows and grows and finally, it becomes completely out of your control and creates own standards. and it does not become the work of simplicity at the beginning. Then it loses the purity at the beginning. These standards generally make me happy, but sometimes I am too lazy to draw because of the obligation to comply with these rules. When I drawing, the seriousness goes a little ahead, and the pleasure of drawing stays behind. Because of this reason, I found it useful to go back to the point where I started and unpacked one of the last few Aniki books as it was at the beginning, and drew my table immediately on the first page. I forbid the big book for now. I just want to draw something for the sake of enjoying it rather than recording it.


2 yorum:

  1. Sanatçının masasındaki ayrıntılar güzel. Böyle çizimleri seviyorum.

    Yazının özüne gelince, kurallara tabii olmak iyi de işte ruha azap vermemesi gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllar sonra fark ettiğim bu yorum sanki geçmişten bir mektup gibi geldi, saatlerle alakalı yazılardan dolmakalemlerle alakalı yazılarınıza geçtiğim günleri hatırladım. Sonra ilk dolmakalemimi. Sonra o kalemle bir sürü çizimler yaptım, notlar aldım. Umarım ben de birinin hayatında böyle güzel izler bırakırım. Bu cevap yorumu şişenin içinde denize bırakılmış bir not gibi oldu biraz.

      Sil