3 Mart 2018 Cumartesi

İki Mevsim




     Aynı yerleri çizmekten insan sıkılır mı? Evet bazen sıkılabiliyor fakat çoğu zamanda ortaya çok hoşunuza gidecek şeyler çıkabiliyor. Bu sahneyi daha önce de çizmiştim, şu yazıdan belki hatırlarsınız. Bu hafta kar yağınca hemen kaleme sarıldım ve bir de karlı halini çizeyim dedim. Her ne kadar kar miktarı az dahi olsa resmetmeye yetecek kadar vardı. Çantamdan yıllarca ekleme çıkartma yaparak zamanla mükemmelleştirdiğim çizim kitimi çıkardım ve çizdim. Bu kitin en önemli parçası şüphesiz ki Aniki Paleti artık. Daha önce kısaca bahsetmiştim linkteki yazıda. Ali Abi'den ilk aldığımda St. Petersburg'un 12'li setini koymuştum paletin içine fakat nedense pek mutlu etmedi beni, bunun üzerine Mungyo'nun 12'li setini kullandım. Mungyo'nun renkleri fiyatına göre epey iyi, şu ana kadar bir sıkıntı çıkartmadılar. Yanıma bir adet Derwent sulu fırça ve de çizim için bir kalem de alınca geriye sadece kağıt meselesi kaldı. Konu kağıda gelince defter hastası bir insan olduğumu artık burayı az çok takip edenler öğrenmiştir. Defter olarak da yanıma A6 ölçülerinde bir adet Aniki ve bir adet de Molesine alıyorum ve böylelikle set tamamlanmış oluyor.  Bütün bu malzemeyi bir arada tutmak için paletin deri kılıfının lastiği yeterli oluyor. Ali Abi'nin dayanıklılık takıntısı sağolsun lastik bayağı güçlü bir lastik ve uzun zamandır da gevşemeden kullanıyorum. Daha ne kadar dayanır bu konuda bir fikrim yok ama en kötü ihtimale karşı bu lastiği değiştirmek de gayet kolay, yani eğer lastikten dert yanmaya başladığım bir gün gelirse değiştirme yoluna da gidebilirim. Yahut da sizler bu seti bir arada tutmak için farklı şeyler kullanabilirsiniz. 


     Size tavsiyem yanınızda en azından bir adet not defteri, bir adet dolmakalem ve de sulufırça gezdirin. Dolmakaleminize suda çözünebilen bir mürekkep doldurun ve sonrasında deftere bir çizgi çekip bunu sulufırça ile yayın. Emin olun bunu izlemek bile tahmin edemeyeceğiniz kadar keyifli. Sonra bir çizgi daha çekin ve en yakınınızda olan objeyi çizmeye çalışın. Birinin sizin resminizi yargılayacağı korkusuna da asla takılmayın. Çizimeriniz iyi yahut kötü olmak gibi bir amaç taşımıyorlar, bundan sizin keyif alıyor olmanız bu işe devam etmeniz için yeterli sebep. İnsanları bırakın ve kağıt üzerine düşen bir damla mürekkebe odaklanın.






2 yorum:

  1. Aniki paleti, kendimde bir çizer olduğum için senden gelen teklifle seve seve yaptım. Yiğit ölür namı kalır geriye misali, inşallah yıllarca kullanırsın. Mungyo suluboyaları ben de kullanıyorum. Çok canlı renkleri var. Ortalamanın üzerindeler. St.Petersburg boyalardan daha iyi olduğu bir gerçek. Ben daha çok ilüstrasyon ve karton gibi işlerde iyi olabileceğini düşünürken senin resimlerin Mungyo Suluboyaların başka işlerde de iyi olabileceğini gösteriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahtan henüz daha tanınmadan alabildik birer kutu, yoksa halimiz duman olurdu. Ancak vitrin camlarının ardından ağzımız sulana sulana bakardık.

      Sil