31 Mart 2019 Pazar

Tamiya Royal Navy Sea Harrier FRS.1 (1/48) Kiti Üzerine

     Bu günlerde sebebini anlayamadığım garip bir yoğunluk var, arazi işlerim normalin bayağı üzerinde seyrediyor. Geniş açıklıklarda tüm gün son sürat esen soğuk rüzgara maruz kalıp, ardından sıcak bir ortama geçtiğiniz anda kendinizi kaybediyorsunuz ve istemsiz olarak vücut kendisini daha o anda uyku moduna almaya başlıyor. Bu süreçte üretim adına pek bir şey yaptığım söylenemez. Yapmaya çalıştığım çoğu şey yarım kalmış durumda. Bir türlü bitiremediğim bir sürü proje var sağda solda. Bir o kadar da yapmak isteyip bir türlü elimin gitmediği işler var. Bu süre içerisinde hemen hemen bitirmiş olduğum tek proje bu Kraliyet Hava Kuvvetleri'ne ait bu Harrier. 


     Ne zamandır 1/72 mikyaslı kitlerden sıkılır olmuştum. Maket satan sitelerin 48lik sayfalarında gezinirken, bir yandan da kendimi artık 1/48 ölçekli maketler yapabileceğime dair ikna etmeye çalışıyordum. Tam kendimi ikna etmeye yaklaşmıştım ki ülkenin değişmez gerçeğiyle bir kere daha yüzleştim. Doların bir türlü dinmek bilmeyen tansiyonu maket piyasasını da fena vurmuştu. Sonrasında bu kitle karşılaştım, fiyatı kendi ölçeği için son derece uygundu. İlk büyük ölçekli denememi yüksek fiyatlı bir kit üzerinde yapmaktansa uygun fiyatlı bu kitte yapmaya karar verdim ve bastım şiparişi.
     Harrier'ların tarihçesi hakkında küçük bir araştırma yaparsanız istemediğiniz kadar bilgiye ulaşabilirsiniz, bu yüzden bu kısmı atlayarak biraz kitten bahsetmek istiyorum. 
    Kitimizin kalıbı yetmişli yıllara ait, haliyle o zamanın kalip teknolojisinin izlerini taşıyor. Dışa detaylı bu kit hakkında yabancı forumlarda bayağı dert yanmışlardı. Özellikle Kinetic markasının piyasaya sürdüğü aynı versiyona ait kitten sonra bu kite laf atmayan kalmamış gibiydi. Elbette onlar Türkiye şartlarında 48'lik bir kitin günahından habersiz kullar oldukları için rahat rahat sövüp sayabiliyor ve çok cüzi sayılabilecek farklarla aynı kitin bir üst segmentte bulunan versiyonunu tercih edebiliyorlardı. Bu yüzden eleştirileri hiç değerlendirmeye bile almadım ve elimden gelenin en iyisini yapmaya koyuldum.
     Kitin sıkıntıları öncelikle gövdeyi birbirine oturtmak çok kolay değil. Harrierlerin alamet-i farikası Pegasus Jet Motor'unu ve kokpiti yerlerine koyup gövdeyi kapatırken biraz zorlandım. Bu kısımda dikkatli bir macun-zımpara gerekti. Kitin diğer sıkıntısı hava girişlerinin yan taraflarında bulunan kapakçıklar. Bunlar kutudan kapalı olarak çıkıyor. Eğer kapakçıklar açık bir görünüm olsun istiyorsanız testereyi alıp kesmeniz gerekiyor. Küçük bir uğraş sonrası delikleri açmayı başardım ve bu hali çok daha tatmin edici oldu.
     Genel olarak yaptığım işten memnun kaldım. Hatta şu an cam dolaptaki en göze çarpan kit oldu kendisi. Eğer siz de benim gibi acemi iseniz bu kit korkularınızı yenmeniz için güzel bir başlangıç olabilir. Çoğu 72'lik kitten daha ucuz ve yapımı kolay.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder