8 Temmuz 2019 Pazartesi

Panzer Kampfwagen II Ausf. F/G (Tamiya, 1/35)

     Geçtiğimiz günlerden birinde, bir akşam vakti tezgahta oyalanırken birden içimde bir tank yapma isteği doğdu. Böyle zamanlarda maket tanrıları sakin olmayı, önce derin bir nefes alıp ona kadar saymayı, eğer hala durum aynıysa odanın dışına çıkıp birkaç adım yürüyüp yeniden düşünmeyi salık vermekteler. Ancak şeytan insanı bazen fena yakalıyor. Bu düşünce zihnime düştüğünde öylesine savunmasızdım ki, bir de üstüne sosyal medyada tesadüfi olamayacak kadar garip bir biçimde gelişen panzer fotoğrafları, videoları bombardımanı eklenince kendime hakim olma ümidimi  ve inancımı tümden yitirdim. Tezgahın altında bayağı zamandır pusuda bu günü beklemekte olan Panzer II kutusuna sarıldım

  Versay Anlaşması sonrasındaki süreçte Almanya'nın zırhlı araç üretimi yasaklanmıştı, ancak bu anlaşmayı alttan alta oymakta olan Almanlar bir geçiş süreci aracı olarak hafif tank ihtiyacını karşılamak üzere bu tankı yapmış ve ismine "Ağır Tarım Traktörü" demişlerdi. Her ne kadar sadece geçiş süreci için kullanılacağı düşünülse de II. Dünya Savaşı'nın sonuna kadar kullanımda kaldı Panzer II'ler. Sadece üç mürettebata sahip bu hafif tank ne zamandır aklımdaydı, zaten günü geldiğinde tezgaha alınmak üzere dolapta sırasını beklemekteydi. Birleştirmesi kolay olacağı için, direkt eskitme, kirletme, pisliğe bulama aşamasına geçebilirdim, bu yüzden hiç düşünmeden çalışmaya başladım. Tankı hemen hemen bir gün içinde topladım. 
     Zaten Tamiya ağbiimiz yine güzel bir iş çıkarmış, kit pek macun, zımpara ister bir halde değil. Sadece taretin alt kısmı ve gövdenin birleşme yerlerine birazcık vakit ayırmak gerekiyor. Birleştirme aşamasında bu kısımlar haricinde sizi üzecek herhangi bir engel bulunmuyor. Tamiya Reis'in kitlerini bu yüzden sevmemek elde değil. Trampetçi abimiz gibi minicik boruyu bile dört ayrı parçaya bölüp insanı maketten soğutmuyor. Her neyse maket birleştirme aşaması tamamlanır tamamlanmaz siyah astarı atıp, devamında tankın ana rengini bir kaç ton halinde uyguladım. Başta çok açığa kaçtığımı düşünüp biraz daha koyu tonlarla mı çalışsam diye düşündüm ama iyi ki abartmamışım. Şu hali bile aşırı koyu göründü gözüme.
     Kit aslında halen daha tamamlanmış sayılmaz, kutu içerisinden çıkan figürlerle birlikte çok hoş bir dioramaya dönüşebilir. Şimdilik projeyi birazcık dinlenmeye bırakacağım. Diorama fikri çok hoş olmasına rağmen çok çileli ve yorucu bir iş, şu anda böyle bir girişime halet-i ruhiyemin hazır olduğunu zannetmiyorum, belki başka bahara.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder