29 Mayıs 2017 Pazartesi

Fener Maraşlı Rum İlköğretim Okulu/ Fener Roman Marasli Primary School


     Urban sketching diye birşeyin adını bilmezden çok evvel çizim yapmaya staj yaparken başlamıştım. Tarihi binaların 3 boyutlu olarak modellenmesiyle alakalı bir iş yapıyorduk o zaman. Arazide toplanan verilerin, ofiste değerlendirilmesi esnasında yardımcı olması için taslaklar, krokiler tutuyorduk. Sonra birkaç defa bu işten bağımsız olarak çizime çıktım, sonrasında insanların tavırları biraz hevesimi kırdı, devam ettiremedim iki üç sene öncesine kadar. Sonrasında alıştım ve cebimde bir parça kağıt olmadan sokağa adım atamaz hale geldim. Bir yandan iyi de oldu, çizdiğim binaları yavaş yavaş yıkıyorlar. 

     Before I heard something about urban sketching, I started to draw when I was an intern. The project was about to 3D modeling of historical buildings. When we're working on it, we drew some croquis and sketches to make our office work easier. Then I tried to drew independently from this work, but later I got frustrated because of drawing in the society and gave up. Then I met urban sketchers and now it's impossible for me to go outside without a piece of paper and a pen. 

6 yorum:

  1. Bence bir çeşit sosyal tarih çalışması gibi önemli bu çizimler.

    Kalıcı ve değerli. Sakın bırakmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum böyle düşündüğünüz için, umarım sürekliliğini sağlayabilirim.

      Sil
  2. Daha önce de yorumlarımda yazmıştım. Şehrin tarihi yapı envanterini tutuyorsunuz bir anlamda. Fakat memleket yanlış. Bir aralar ben de elim değmişken Ödemiş Gölcük te eski evleri resimliyordum. Ergenekoncu musun Lan Pe..nk deyip saldırmışlardı. Sonrası rezillik. Jandarmadan çıkarken aynı şeyleri hissetmiştim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok benzeri bir olayı malum olaydan sonra yaşadım bu yaz, bulunduğum yerde bir cami vardı ve camiden bir vatandaş çıktı ve takunyalarıyla koşarak yanımıza geldi. Ardından kimliklerimizi falan sormaya kalkıştı, şükür ki polis karakolu yakındaydı, onlar müdahale ettiler. Zaten başka türlüsünü beklemek yanlış olurdu. İtile kakıla bir şeyler yapmaya çalışıyoruz.

      Sil
  3. Tembelliği bırakıp, dışarı çıkıp şehri gezmem lâzım. Böyle muhteşem bir yapıdan sayenizde haberdar oldum. Güzel çizgileriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim efendim. İnanın bende yeni gördüm, geçen hafta ucundan görmüştüm otobüsle geçerken, bu sefer yürümeyi göze aldım ve yürümeme değdi. Bu bina aslında hemen Haliç kıyısında sayılır fakat hemen önünde yapıyı örten başka binalar olduğu için görünmüyor.

      Sil