24 Temmuz 2016 Pazar

Saraybosna Çizimleri (Sarajevo Sketches)

     Ortalarda görünmediğim süre boyunca Bosna Hersek'te gezip tozmak, gözlem yapmak ve dahi gözüme kestirdiğim sahneleri çizmekle meşguldüm. Bosna gezisi dönüşü gelir gelmez biriken onca iş sebebiyle bloga ancak vakit ayırabildim. Bu sebeple sizden özür dileyerek çizimlere geçiyorum.

     The days that i was lost, we're all in Bosnia Herzegovina and i was very busy with travelling, observing and sketching. After returning from Bosnia, because of my accumulated bussines, i couldn't find time for sharing these sketches, because of that i feel so sorry.  



     İlk paylaşacağım çizim Sraybosna'ya gelir gelmez her turistin ilk durağı olan Sebil. Burada ailemin bazı fertlerini görürüm düşüncesiyle beklerken bu çizim ortaya çıktı.

     When a tourist visits to Sarajevo, first destination is that fountain, it's name is Sebij (It means fountain). When i waiting for may family to come, i drawed this simple sketch.
     Bu bina Fatih'in orada yaptırmış olduğu caminin külliyesinin bir parçası, şu anda kafe olarak kullanılıyor sanırım, çizim binanın hemen önünden geçen köprünün korkuluklarında tamamlandı.

     That building is part of Emperor's mosque, i think, they're using that as cafe. I completed this picture sitting a bridge nearby this building.
     Gazi Hüsrev Bey Cami'sinin önünden devam ettiğinizde yolunuz bu binaya çıkacaktır, binaya Google Earth'de tekar bakınca Büyük şehir pazarı yazdığını gördüm fakat tam olarak ne binası bilmiyorum, maalesef içine giremedim, Her ne kadar üzerinde Gradska Tozuk gibi bir şey yazsam da asıl olan "Gradska Teznica" imiş, yazının üzerinde flama olduğu için ben göremediğim kısmını affınıza sığınarak sıktım.

     The street passing nearby the Gazi Husrev Pasa Mosque comes to that building. I looked that building again in Google Earth and saw that Grand City Market label on it, but i didn't entered the building so that i don't have any detailed information about that building. There is a label on it and it's Grand Teznica. Because of a advertisement flag, i didn't see whole word and wrote that as Tozuka. 



     Çizmiş olduğum diğer bir bina ise Eski Ortadoks Kilisesi, içerisinde bir adet de müze var fakat maalesef, ben sadece binayı çizmekle yetindim, müzeyi ziyaret edemedim. Son resim ise Sırp Ortadoks Katedrali. 

     The last building that i share in this post is Old Orthodox Church and museum. I haven't got too much time, so that couldn't visit the museum. The last picture is Serb Othodox church.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder