24 Haziran 2016 Cuma

Kendi Defterinizi Kendiniz Yapın (Making Your Own Notebook)


     Kendi defterlerimi yapma konusunda geçtiğimiz günlerde bir devir daha atladım, çok hoşuma gittiği için sizlerlede paylaşmak istedim, belki siz de kullanmak istersiniz. Normalde iş için kullandığım not defterlerinde tablolarımı kendim elde çizerim. Bu sefer standart iş takibi tablolarıma bir de chronodex ekledim. İmalat aşamasına geçiş için biraz kağıt feda ettim fakat sonuç tam istediğim gibi oldu. 72 sayfalık yaptığım defterlerin, 36 sayfası iş takip tablosu, 36 sayfasını da chronodex olarak yapılandırdım.

     Chronodex'in ne olduğunu sizlere şöyle anlatayım. Bunu ilk Ali İkizkaya'nın Yazmak Keyiftir isimli blogunda gördüm, orjinal fikir Patrick Ng'ye ait. En kısa tanımıyla bir günlük döngünüzü, en pratik şekilde planlayabileceğiniz tatlı bir grafik. Patrick Ng'nin blogunda hazır chronodex formatları vardı fakat ben kendi mesai saatlerime göre bunu modifiye etmek istedim. Oturdum kendim Autocad'de çizdim yeniden. 


     İlk 32 sayfada da iş takip listelerim var. Burada ana problem şu; yazıcımla her seferinde
tek tarafa baskı yapabiliyorum. Yaptığım listelerin ve chrondex'lerin defterde istediğim şekilde olması için biraz üzerinde çalışmam gerekti fakat sonuç güzel oldu. Yan tarafta iş takip tablosu yer alıyor. Gördüğünüz üzere üst sayfadan sıralama başlıyor ve aşağı doğru devam ediyor. Birde bunları Aniki Geographica'nın içine koyduğunuzda tadından yenmiyor. Aniki Geographica iki defter alıyor, bir defteri iş takip defteri olarak, diğerini de not defteri olarak kullandığımda çiçek gibi oluyor.

     Eğer sizde kendinize defter yapmak isterseniz bana özelden ulaştığınız takdirde defterin ham dosyalarını dwg ya da jpg formatında gönderebilirim. Bu şekilde gönlünüze göre revize ederek kullanabilirsiniz. Son olarak değinmeyi unuttuğum husus kağıt meselesi. Kağıt konusu gündelik hayatta kullandığınız kalem tipine göre değişkenlik gösterebilir. Ben genelde dolmakalem kullandığım için yarım kalan Clairefontaine defterlerimin kullanılmayan sayfalarını kullandım. Aslında Clairefontaine tam bir dolmakalem kağıdı değil, mürekkebinizin kağıdın lifleriyle buluşamadan buharlaştığı ve sadece kağıt yüzeyinde kaldığı bir yapıya sahip fakat iş notlarımın kalıcılığı konusunda herhangi bir takıntım yok, bu sebeple kullanmakta bir beis görmedim.

     Nowadays, i take my notebook making skills to a whole new level. I know this place is about drawing, but maybe because this can make your job easier, i want to share this with you. Generally i use few notebook for my job and these books contains tables that drawed by myself. I want to standardize this tables, so that i sat in front of my computer and worked on it. This time i added a chronodex and it was very hard for me to create a publishable prototype. In the end of my work finally i made it.


My Chronodex Version

     Chronodex is a very convenient graphic representation that helps us to use our day in a more productive way. First i saw that on one of my masters blog. It belongs to Ali İkizkaya. My master saw that on Patrick Ng's blog. In his blog there is a chronodex format but, it's not proper for me so i sat on my computer and redesigned it in Autocad.

     The hardest part of this job is creating a publishable version, so i made a different two page, for back and front pages. First 36 page includes my to do list and last 36 page is chronodex pages. As you see, the numbers ascending in downwards. I also use Aniki Geographica Notebook cover, that includes two notebook, When you put this book and add another notebook for meeting notes, it will be adequate for daily business. The paper of the book is depending on what are you using for writing. I love fountain pens so that i used Clairefontaine paper in it. If anyone wants to make his or her own notebook like this, i can share raw files as dgn, dwg or pdf. Just inform me with mail or in comment section below.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder