10 Haziran 2021 Perşembe

HMS DEFENDER, HNLMS EVERTSEN Liman Ziyaretleri

     Ülkece boğazımıza kadar siyasete battığımız su saçma sapan günlerde gündemin akışından ayrılıp kendi gündemlerim doğrultusunda ilerlemek her zaman o kadar olmuyor. Çoğu zaman çok zorlanıyorum, hele şu sıralar saçma sapan mevzularla kafamın içi o kadar dolup taştı ki sevdiğim şeylere zaman ayırmak için yeterince motivasyonu sağlayamaz oldum.      Tam da ben bu süreci yaşarken ilginç bir şey oldu; çok detayına girmeden anlatmak gerekirse Queen Elizabeth uçak gemisi görev grubu bir dünya turuna çıktı ve gemi bizim karasularımızdan geçerken gruptan iki gemi de Karadeniz'e geçerken İstanbul'da liman ziyareti yapacağını açıkladı. İş çıkışı eşimden çizim malzemelerimi yanına almasını rica edip birlikte düştük yola. Gemiler Sarayburnu Limanı'na demirlemişti. Malum sebeplerden ötürü kimseyi gemiye çıkarmasalar da uzun bir aradan sonra bu kadarı bile çok güzeldi. 

HMS DEFENDER (D-36) TYPE 45 DARING-CLASS DESTROYER



     Turumuzun asıl amacı bu arkadaşı çizmek olsa da bir türlü güzel bir açı yakalayamadık. Birkaç fotoğraf çekmek için bile en olmadık yerlere girmek durumunda kaldık. Belki Karaköy sahilden çizmeyi deneyebilirdim ama orada da en güzel açıda ne yazık ki gemiler bekliyordu. Belki bir fırsat yakalarım umuduyla beklesem de olmadı. Daha önce Defender'ın kardeşi olan Duncan ile ansızın karşılaşmıştım bir gün boğazda. O günden beri Type 45'lerin yolunu güzlüyorum. Listeye bu gemiyi de eklediğim için bayağı mutluyum.

HNLMS EVERTSEN (F-805) DE ZEVEN PROVINCEN-CLASS FRIGATE



     Elbette Defender dururken başka bir gemiyi çizmek benim için kolay olmadı, ancak bambaşka bir ülkeden bambaşka bir gemiyi tanımak da az şey değil doğrusu. Bir de Sarayburnu'nda ağaçların altında çimlere oturmuş haldeyken yakalayınca değerlendirmemek olmazdı tabii ki. Madem Defender'ı çizecek yer bulamadık, o zaman bulduğumuz yerden bir gemi çizelim bari dedim ve başladım çizmeye.

LST SARATOV (150) PROJECT 1171 TAPIR CLASS LANDING SHIP


     Günün sürprizi ise Saratov oldu, Büyük ihtimalle Suriye'den dönmekte olan bu yaşlı deniz kurduna rastlamak da güzel bir tesadüftü. Gariptir defalarca kez değişik ülkelerin gemilerine rastlamış olmama rağmen boğazdan sürekli geçmekte olan Rus gemilerine çok az denk gelmişliğim var. Umarım bu talihim de artık bu gemiyle kırılmıştır. Soğuk savaş devlerini emekli olmadan dünya gözüyle görebilirim. 
     Turun sonunda bir de Rahmi Koç Müzesi'nin önünden geçerken başta TCG Uluç Ali Reis'i ve arkasında sergilenmekte olan makineleri görünce neredeyse iki yıl sonra biraz olsun kendime gelmiş hissettim. Bakalım kendi donanmamızın gemileriyle ne zaman kavuşacağız. Umarım bir an evvel aşılarımızı oluruz da yeniden gemilerimize çıkabiliriz.













4 yorum:

  1. Aslan Bulut un Ingiliz Savas Gemileri Saray Burnu nda Neden Demirledi yazisindan sonra sizin yaziniz ve ciziminiz denk gelince pek de amator sempatisiyle bakamadim ne yalan soyleyeyim ciziminizin guzelliginden bagimsiz olarak.Otursunlar kendi karasularina...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kanal İstanbul'un başımıza bir sürü dert açacağı muhakkak ancak şunu söyleyebilirim ki bu ziyaretin pek yazıda bahsedilenlerle alakası olduğunu sanmıyorum. Liman ziyaretleri yüzyıllardır süregelen bir denizcilik adetidir. Her sene birkaç defa farklı ülke gemileri ziyarete gelmesine rağmen sakin zamanlarda haber değeri taşımadığı için medyada yer bulamıyor. Böyle zamanlarda yapılan liman ziyaretleri de hemen medyada farklı komplolar içerisinde aktörler olarak yerlerini alıyorlar. Kanal İstanbul temel atma töreni diye yayınlanan şey aslında kanalla alakası olmayan Kuzey Marmara bağlantı yollarından birinin üzerindeki köprünün telem atma töreni.

      Sil
  2. Anlasilan Ruslar da komplocu bir bakis acisina sahip ki HMS Defender a karsi defansif bir uyarida bulunmuslar.
    Yasli ve postu epey eskimis de olsa kurt emperyalistin, "soyle bir Karadeniz e kadar uzanayim da kiyidas devletlere baris sacayim, kamu diplomasisi yapayim " dedigini dusunuyor olamazsiniz umarim ciddi ciddi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Adsız" bey veya hanım, bu konulara eğer ilgi duyuyorsanız derinlemesine araştırabileceğiniz çok daha detaylı ve güzel platformlar bulunuyor, ancak burası bunun yeri değil. Ben bir modelciyim, yapmış olduğum uçak, gemi modellerinin gerçek hallerini de görmek isterim. Ben hayatta hiçbir şeyin bu kadar net siyah ve beyaz olabileceğine inanmıyorum. Burada kimseyi ikna etmek gibi bir amacım yok, burası bir çizim ve modelcilik sayfası. Beğenmediyseniz takip etmezsiniz olur biter.

      Sil