25 Ağustos 2016 Perşembe

Geleneksel Yapı Teknikleri Kitabı (Conventional Construction Methods Book)

   
     Daha önce sizlerle eşimle beraber tasarladığımız konteyner evimizin tasarımını paylaşmıştım (Bkz. Tersine Yerinde Çizerlik). Tasarımı mükemmelleştirmek adına başvurabileceğim bir kitap ararken, gözüm raflarda bir kitaba ilişti ve almadan duramadım. "Geleneksel Yapı Teknikleri" adlı bu kitabın yazarı olan Melih Aşanlı birçok farklı zaman diliminde yapılmış olan tarihi yapıların restorasyon projelerinde çalışmış ve buralardan derlediği tecrübelerle bu kitap ortaya çıkmış. 


     Kitabın temel amacı size kendi evinizi adım adım nasıl yapacağınızı anlatmak olsada,
ben atalarımızın yapmış olduğu birçok geleneksel yapıya ilişkin detayları da bu kitaptan öğrendim. Geleneksel yapı tekniklerine ait bu detayları sizlere aktarırken çok da hoş bir dil kulanıyor Melih Bey, ben hiç sıkılmadım, zevkle atölyede sohbet eder gibi okudum kitabı ve tabiki notlar aldım.
     Biliyorum burası bir urban sketching blogu, aklınıza bu kitabın burada ne işi var sorusu gelebilir. Bu kitaba burada yer verme sebebim; çizmeyi pek sevdiğimiz, atalarımızın yaşamlarını sürdürdüğü binaların yapım teknikleri hususunda biraz bilgi sahibi olmak ve bu yapıları kağıda dökerken biraz da bu gözle bakarak çizimlerimizi detaylandırabilmek. Bu şekilde baktığınız zaman hiç farkında olmadığınız detayları da görecek ve bu sebepten gerçeğine daha sadık modeller sayfalarınızı süsleyecektir. Göz göre göre birsürü eserin yer ile yeksan olduğu şu günlerde, bu eserleri ne kadar doğru kaydedersek o kadar güzel. Daha kitap bitmeden birçok tekniğe ilişkin çizimler benim defterimi renklendirdi, bakalım sizler ne diyeceksiniz. Aşağıda bu sayfaları görebilirsiniz.

     For a long time period i couldn't share new sketches for you, i'm sorry about that by as talked before, my life pendulum is on reading side now. Because of that, most of my time belongs to reading and wiriting. For that post i'll share you my notess. The that i'm reading now is "Geleneksel Yapı Teknikleri" which means "conventional construction methods". When reading such a book you coldn't take yourself and add some sketches to your notes. I'm very sorry because that book didn't translated to another languages, but i learned a lot of conventional techniques from that book and i think i'll be very goog for me when recording an old building. Here my notes with drawings.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder