Bu hafta itibariyle Blender Guru'nun dört haftalık programını bitirmiş oldum, her ne kadar o dört hafta dese de benim bitirmem altı hafta sürdü. Program sonunda bir final projesi yaparak öğrendiklerimi biraz daha içselleştirmek istedim ve ortaya bu sahne çıktı. Ne yazık ki bazı eklemeleri donanım yetersizliği sebebiyle yapamadım, birkaç deneme sonrasında vakit kaybetmek istemedim ve projeyi bu şekilde sonlandırdım.
Bu sahneden kendime çıkardığım dersler şu şekilde:
- Farklı tür zeminlerin birleşme noktalarına dikkat etmekte yarar var, genelde böyle kesişim noktaları en çok toprağın biriktiği, en fazla çöpün, yosunun vs.nin olduğu yerler. Böyle yerlerde çim, yosun vs. hayat kurtarıcı olabiliyor.
- "Imperfection is the Digital Perfection" dense de bence rastlantısallık her türlü çalışmada son derece önemli. İnsan gözü örüntülere çok hızlı odaklanabiliyor ve bu durumun resmin gerçekçiliğine olan etkisi de pek iyi sayılmaz.
- Yavaş yavaş güzel bir Texture veri tabanı oluşturmak ileride bayağı işime yarayabilir
- Node dizilimleri üzerine biraz daha çalışmam gerekiyor. Her ne kadar Shade nodeları konusunda artık bir şeyler yapabilir hale gelsem de Geometri nodeları konusunda daha yolun başında bile değilim.
- Bazı durumlarda hazır modeller hayat kurtarabiliyor. Birkaç gün boyunca aynı model üzerinde uğraştıktan sonra modelin sahnede çalışmadığını görmek yıkıcı olabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder