3 Mayıs 2022 Salı

Otomat Makinası Modelleme (Blender'da VII. Hafta)

     Eğer Blender programı bir insana dönüşseydi bu kuşkusuz Ian Hubert olurdu. Bir şekilde Blender denince aklıma hep Ian Hubert geliyor. Bir süredir Ian Hubert'in Patreon sayfasını takip ediyorum ve gündelik unsurlarla ne kadar harika şeyler yapılabileceğini görmek şaşırtıcı, kendi adıma bazı şeyleri gereksiz yere zorlaştırdığımı fark etmeme yardımcı oldu. Bazı konularda ustalaşmış insanları iş üstündeyken izlemek saatler süren eğitimlerden daha yararlı olabiliyor. Benim için öğrendiklerimi hangi şekilde kullanacağımı anlamak her zaman biraz zor olmuştur, böyle birini kendi projeleri için aşama aşama çalışırken görmek en azından hangi yolun beni nerelere çıkartabileceği konusunda güzel fikirler verdi. Eğer siz de kendisine destek olmak ve yeni şeyler öğrenmek isterseniz: Ian Hubert's Patreon Page
     Bu hafta bayağı zamandır gözüme kestirdiğim, metro çıkışındaki otomat makinesini modellemek istedim. Aslında burada denemek istediğim şey elimde olan basit bir eski nesil bir Sony Cybershot fotoğraf makinesiyle neler yapılabileceğini görmekti. İş çıkışı yine otomatın önünden geçerken pek de özen göstermeden hızlı bir biçimde fotoğrafladım. Sonra sokaktan etiket olarak kullanabileceğim bazı ilanları aramaya koyuldum. İlanların ayrı ayrı fotoğraflarını çektim ve onları sonradan kullanmak üzere küçük bir kolaj haline getirdim. İşin aslı bulabildiğim etiketleri sonradan pek beğenmedim, biraz daha kirli şeyler olsun isterdim. Bu da demek oluyor ki bu işle uğraşmadığım zamanlarda bile gözlerimi açık tutmam ve referans toplamam gerekiyor.
     Materyalleri topladıktan sonra çok da fazla düşünmeden daldım işin içine. 3D Modelleme işi düşündüğümden çok daha zevkli bir iş, bu işlerle uğraşırken modelcilik ve urban sketching'den gelen tecrübelerin ne kadar işe yaradığını anlatamam. En azından başlangıç aşamasında nereye odaklanmam gerektiğine dair çok yararlı oldu geçmiş veriler. Modelleme esnasında Ian Hubert'ten kaptığım UV editing numaralarını kullandım, fotoğraflar rastgele çekilmiş olsa da bayağı iş gördü. Son olarak da ilanları rastgele kesip otomatın yüzeyine yapıştırınca fena olmadı, bir miktar yaşanmışlık iyidir.
     Cam efekti için herkes başka başka node dizilimleri kullanmış, yoğun olarak kullandığınız render motoruna göre bu dizilimler de değişebiliyor ancak bu şekildeki yüzeylerde eğer Evee'de çalışıyorsanız aşağıdaki node dizilimini kullanabilirsiniz. Glossy BSDF'nin Roughness kısmına bağlayacağınız bir Image Texture nodu ile cam yüzeyin bazı kısımlarını mat hale getirerek istediğiniz biçimde doku katabilirsiniz. Ayrıca Musgrave Texture veya Noise Texture nodelarını bir Bump noduyla normal soketine bağlarsanız cam yüzeyinde biraz dalgalanma elde edebilirsiniz ki ışığın bu şekilde kırılması camı çok daha çekici kılıyor.
Yine son olarak bu çalışmadan öğrendiklerimiz kısmına geldik, kısaca özetlemem gerekirse:
  • Referans görüntüyü işe başlamadan önce iyi incele ve kafanda genel hatlarıyla bir planlama yaptıktan sonra işe başla, gidebildiğin yere kadar Loop Cut'larla git, sonradan Knife Tool işin içine girince eskisi kadar güzel Loop Cut'lar atamayacaksın. Ana şeklin üzerindeki işler tamamen bitmeden Knife tool kullanıca Bevel gibi toollar da istenilen sonucu vermede sorun yaşatıyor, bu yüzden önce olabilecek en detaylı haliyle objeyi oluşturmak en güzeli.
  • Kendine her manada bir kütüphane oluşturmaya başla, buna referans görseller, textureler, node düzenlemeleri vs. dahil.
  • Bu iş özelinde kullanışlı ve güzel fotoğraflar çekmeyi öğren.
  • Farklı görüntü işleme programları işini kolaylaştırabilir, bunları da öğrenmekte yarar var.
  • Artık bir şeyler üretme aşamasına yavaş yavaş geliyoruz, bu ürettiğin modelleri sonradan da rahatça kullanabilmek için tabakalandırmayı ciddiye al(Asla öğrenemedi...). Klasörlemeyi bu işe uygun şekilde referans görselleri içerecek şekilde yap ve bu ürettiklerini de bir kütüphane içerisinde saklamayı unutma.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder