8 Mayıs 2022 Pazar

Nihayet Motion Tracking(Blender'da IX. Hafta)


     Cahil cesaretiyle daldığım Blender'da ilk birkaç hafta çaresizce bocaladıktan sonra bu günlerde ağırdan da olsa eğlenmeye başladım. Genelde sizin de bildiğiniz üzere modelleme üzerinden gidiyordum fakat bu aralar dümeni sakince Motion Tracking'e doğru kırdım. Bu konuda önümüzdeki günlerde detaylı notlar hazırlamak istiyorum. Motion Tracking'i en temel haliyle tanımlamak istersek temelde çektiğiniz herhangi bir videodaki kameraya ait yöneltme bilgisinin videodaki unsurlar üzerinden tekrardan üretilmesi ve bu yolla çektiğiniz videoya görsel efektler ekleyebilmenizi sağlayan en temel aşama olarak tanımlayabiliriz. Dediğim gibi son günlerde genel olarak tracking üzerine çalışınca haftasonu küçük bir pratik yapmak istedim. 
     Temelde yapmak istediğim daha önce oluşturmuş olduğum rastgele bir modeli çektiğim uygun bir videoya ekleyebilmekti. Önce eski modellerden birini denedim ancak içime sinmedi, sonradan eski bir uçak kokpit fotoğrafı buldum. Sonrasında bunu bir Image Texture olarak kullanıp videoda gördüğünüz masaya yakışacak bir gösterge kutusu haline getirdim.
     Modelimizi hazırladıktan sonra çektiğimiz videodaki ortamı yazılım içerisinde tekrardan yaratmamız gerekiyor. Yani sanal kameramıza aynı dönme, yakınlaşma vs. hareketleri yaptırabilmemiz için videoyu Movie Clip Editor modunda açmamız gerekiyor. Buradan sahne ayarlarını yaptıktan sonra kontrol noktalarımızı oluşturup baştan sona tüm sahnelerde trackledikten sonra geriye kamera hareketlerini çözümlemek kalıyor. 
     Nedense otomatik nokta üretici bende bir türlü düzgün nokta bulamadı, her seferinde kendim bizzat tekrardan işaretledim noktaları. Sonrasında masa üzerinde üç nokta seçip floor olarak tanımladım. Aslında bu yüzeyi hiç kullanmadım fakat gösterge kutusunu konumlandırma konusunda bu zemin yardımcı oldu diyebilirim. Sonrasında baktım ki zemin çalışıyor geçtim Compositing aşamasına. Meğersem modeli oluşturmak etmek yetmiyormuş, neyi nasıl render almamız gerektiğini bir de buradan tanımlamak gerekiyormuş. Compositing kısmı da dipsiz bir kuyu gibi, şimdilik dikkatimi dağıtmak istemiyorum. En azından belli bir yere kadar burnumu her deliğe sokmamakta kararlıyım. Şimdilik gayet sade bir node dizilimiyle aşağıdaki videoyu ürettim. Kamerayı deli gibi sallamama rağmen iyi iş çıktı gibi. 






2 yorum: