4 Mayıs 2022 Çarşamba

Hungry Bug Restaurant(Dorohedoro)/Blender'da VIII. Hafta


     Bu hafta Blender'la 8.haftayı doldurdmuş bulunuyorum, elbette debelenmekle geçen ilk haftayı saymıyorum. Bu sekiz haftalık sürecin sonunda yavaş yavaş ortaya bir şeyler çıkartır oldum. Ben daha lineer bir ilerleme beklerken süreç daha çok parabolik bir biçimde ilerleme eğiliminde devam ediyor. Başlarda bu kadar şey nasıl öğrenilecek diye umutsuzluğa kapıldığım çok fazla zaman oldu, şimdilerde bir şeyler üretttikçe bu korku yerini yenilerine bırakır oldu.
     Son iki haftada UV Editor ve Image Texture'lar ile neler yapılabileceğini görünce resmen çılgına döndüm, fotoğraflardan, rastgele çizimlerden bir sürü deneme yaptıktan sonra Dorohedoro animesinden bir sahneyi modellemek istedim. Animeyi baştan sona taradıktan sonra birkaç tane güzel referans görseli buldum ve bunlarla modellemeye giriştim. Ne yazık ki tüm bileşenleri tek bir görselden çıkartamadım, farklı sahnelerden kesilmiş parçalar farklı aydınlatma şartları sebebiyle bazı noktalarda bariz belli oluyor, yine de sonuç beni tatmin etti diyebilirim.
     Son iki haftadır node sistemine birazz daha alıştım, artık eskisi kadar yabancı hissetmiyorum kendimi. Artık yavaş yavaş bazı basit şeyleri kendi node dizilimlerimle yapar oldum. En azından temel düzeyde nasıl hareket etmem gerektiğine dair fikir yürütebiliyorum şu anda. Mesela bu sahnede yer alan sis, yanıp sönen tabela ve dönen pervaneyi nodelarla oluşturmayı tercih ettim. Aslında Keyframe atayarak da rahatlıkla yapabileceğiniz bu tür efektleri geometry nodeları veya shader nodelarıyla yapmanın güzelliği kontrol kolaylığında yatıyor. Graph Editor'de bazı şeyleri tek seferlik yapmak daha kolay olabilirdi belki ama her seferinde tek tek hız, yoğunluk vs. ayarlamaktansa bu işi tek sefer ayarlayıp sonrasında sadece değerlerle oynamak bana daha kolay geldi. 
     İlk olarak havalandırmada yer alan pervaneyi geo nodes ile çılgınlar gibi spin attırabilir miyim acaba diye düşündüm, birkaç deneme sonrasında gayet basit bir şekilde bu işi başardım, işin güzel yanı yine dediğim gibi hızını ayarlamak çok kolay. 
     Sonradan aklıma acaba tabelalardan birini arızalı izlenimi verecek şekilde yanıp sönen bir şeyler mi yapsam diye düşündüm. Bu etkiyi daha da kuvvetlendirebilirmişim sonradan bakınca aklıma daha güzel fikirler geldi. Ben tabelayı tamamen bir Emitting Object olarak düşündüm, oysa aslında tabelayı yarı saydam yapıp içine iki tane floresanvari aydınlatma koyabilirmişim, böylelikle daha güzel çalışırdı efekt. Şimdilik aynı projede daha fazla vakit kaybetmemek adına bu haliyle bıraktım.
     Son olarak sis efektinden bahsedelim. Bu tarz şeyler bilgisayarı fazlasıyla yoruyor. Bir de bu projeleri tatil süreçlerinde yaptığım için hep evdeki bilgisayarı kullandım, fukaranın gücü ziyadesiyle sınırlı. Özellikle node dizilimleri art arda altı yedi tane olunca aksırıp tıksırmalar, program kapatmalar başlıyor. Bazı şeylerle biraz daha oynamak istesem de maalesef donanım izin vermedi. Hal böyle olunca biraz daha sade node dizilimleriyle takılmak durumunda kaldım. Neyse sis efektini olduğu gibi kullandım, birkaç Youtube kanalı gezip ortalama bir şeyler belirledim ve aşağıdaki dizilimi oluşturdum. Sisin üzerine biraz daha çalışmak gerekiyor, hem render alırken işleri daha da hızlandırabilmek , hem de daha gerçekçi bir görünüm için. 
     Tabii ki bu projeden de kendime bir dolu ders çıkardım. 

  • Otuzüç yaşına geldin hala şu tabakalara düzgün isimler vermeyi beceremedin, ortalık karışıktan sonra aklına geliyor düzgün isimlendirmek. Anlık olarak akılda kalıcı gibi görünseler de üzerinden günler geçince hangi tabaka nerede anlamak güçleşiyor. Özellikle bir de aynı yapı üzerinde farklı farklı Image Texture'lardan oluşturulan tabakalarla çalışılıyorsa hatırlamak imkansız hale gelebiliyor. Bunun için kullanılan görsel adları ve tabaka ilişkileri daha net kurulmalı.
  • Her detayı modellemekle vakit kaybetme, bazen saatlerce uğraştığın şeyler hoşuna gitmeyebiliyor, harcanan onca zaman da boşa gidiyor.
  • Tekrardan "Imperfection is the Digital Perfection."
  • Kendine güzel bir görsel arşivi kur, fotoğraflar, anime sahneleri vs.
  • Sahnede yer alan objelerin açılarını konrol et, bazen sanki sahneye 2D eklenmiş gibi durabiliyorlar(Bkz. mavi tabela)
     Hatalarımdan hiç ders çıkarmadan yapacağım yeni projelerde görüşmek üzere. 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder