17 Mayıs 2022 Salı

Motion Tracking Notları - 02 (Motion Models)

https://docs.blender.org/manual/en/latest/movie_clip/tracking/index.html
     Şimdi yavaş yavaş tehlikeli sulara geliyoruz, biraz çileli bir yolculuk olacak ama bu kutlu yolun sonunda yapabileceklerimizin sınırı yok, kesinlikle çektiğiniz sıkıntılara değecektir. Yukarıda bir adet tracking noktamızın anatomisini görüyorsunuz, maviyle gösterilen pattern area programın bir videoyu oluşturan kareler boyunca ilerleyere arayacağı ve önceki-sonraki karelerle eşleştireceği dokunun bulunduğu alanı tarif ediyor demiştik, ALT+S ile görünür hale getirebildiğimiz yeşil Search Area ise seçtiğimiz Pattern'in bulunduğu mavi alan için ne kadarlık bir alanda yazılımın arama yapmasına izin verdiğimizin ifadesidir. Kaydettiğimiz videolarda seçtiğimiz kontrol noktaları kamera dolayısıyla hareket ettiği için zaman zaman farklı işaretleme modları yani motion models kullanmamız gerekebilir. Kısaca Motion Modellere bu bölümde değineceğiz. 
https://blender.stackexchange.com/questions/142879/when-should-i-use-different-tracker-motion-models-when-motion-tracking


Location Tracking Modu
     Düşünün ki elinizde bir telefon var ve telefonu dikey biçimde tutmuş duvardaki dokuları videoya kaydediyorsunuz. Kamera ile duvar arasındaki mesafe neredeyse sabit ve kamera açınız da hemen hemen pek değişmiyor. Bu durumda Motion Model olarak Location modunu kullanabiliriz çünkü kamera açımız yani rotation ve mesafemiz değişmiyor
Location&Rotation Tracking Modu
     Yine farz edelim aynı duvarda kayıt yapıyoruz. Mesafemiz aynı fakat bu sefer iki elimizle kullandığımız bir kamera var ve daha önceki gibi sabit biçimde dikey halde durmuyor elimizde, bu sefer saat yönüne veya saat yönünün tersine hareketler yapıyor olalım. Duvardaki seçtiğimiz tuğlalar yukarıdaki görselde birinci ve ikinci hareketleri birlikte yapacaktır. Hem görüntüdeki yeri hem de açısı birlikte değişeceği için böyle durumlarda Location Rotation Tracking modu seçilmelidir, unutmayın hala duvara olan mesafemiz hemen hemen sabit. Bu noktada kameramızın objektif ekseni etrafında ne kadar döndüğünü yani rotasyon verisini üretmek için en az iki tracking point'e ihtiyacımız olacaktır.
Location, Rotation&Scale Modu
     Geldik yine aynı duvarın önüne kayda başladık, bu sefer hem kameramız yukarı-aşağı, sağa-sola hareket halinde, kameramızın açısı sürekli değişiyor ve bu da yetmiyormuş gibi bir de duvara olan mesafemiz değişiyor olsun. Bu durumda yukarıdaki görselde birinci, ikinci ve üçüncü hareketleri yapıyor olacak noktamız. Yani herhangi bir tuğla görüntüde yer değiştirecek, açısı değişecek ve aynı zamanda duvara olan mesafemiz değiştiği için küçülecek ve büyüecektir. Bu durumda Location, Rotation&Scale modu yardımımıza koşuyor.
Affine Tracking Modu
     Bu mod benim en sevdiğim mod, belki mesleki olarak da afin dönüşümlerini sürekli kullandığımız içindir bilemiyorum. Buraya kadar olan modlar hemen hemen 2D olarak düşünülebilecek hareketlerdi. Duvara göre olan konumunuz değişse de duvar dik halde karşınızdaydı. Burada biraz da 3D giriyor işin içine kameramızın hareketine göre veya kullanılan lensin oluşturacağı deformasyonlar sebebiyle seçtiğimiz nokta şekil değiştirebilir. Daire şeklindeki bir nokta mesafe, açı veya görüntüde yer aldığı konum sebebiyle daha eliptik bir hal alabilir, şekli deformasyona uğrayabilir. Bunu biraz kullandıkça çözeceğiz ancak bu durumlarda affine tracking modu hayat kurtarıyor.
Perspective Tracking Modu
     Efsaneye göre Blender'ın en sağlam çalışan Tracking moduymuş Perspective Tracking modu. Okul yıllarında illaki resim öğretmeniniz perspektif çalışması yaptırmıştır. Herhangi bir sahne içerisindeki doğrultular ufuk çizgisi üzerindeki kaçış noktalarına doğru yönelir ve bir noktada kesişir. Bu sadece ressamların işine yarayan bir şey değildir. Bu durum insanoğluna görüntüler üzerinde hesaplamalar, değerlemeler yapma imkanı da tanımıştır. Bunu keşfeden insaoğlu hesaplamaları da korkunç güçlü işlemcilere yükleyince ortaya muhteşem eserler çıkmıştır. Buna belki sonra uzun uzun değiniriz ancak bu durum burada da işimize yarayacak. Eğer sahnemiz içerisinde kamera açısına göre değişen perspektifi gözlemleyebleceğimiz geometrik dokular veya objeler varsa bu mod çok işimize yarayacaktır. Bu modla karo zemindeki karoların birleşimindeki artı işaretine benzeyen dokuyu takip edebileceğiniz gibi bütün bir karoyu da takip edebilirsiniz. Tracking alanınınz ne kadar büyürse tracklemek o kadar zaman tutacağını unutmamakta yarar var.

     




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder