Üniversitede mühendislik eğitimi alıyorsanız belli başlı temel kurallarına da aşina oluyorsunuz, bu sebeple mimari ve mekanik çizimleri yaparken bu temel çok işinize yarayabiliyor ve ortaya çok güzel sonuçlar çıkabiliyor. Fakat çizim yaptıkça bir şeyi daha açık görmeye başladım, binalarım hep ruhsuz, yaşanmışlıktan uzak bir görüntüye sahip oluyordu. Sebebini kısa zamanda buldum. Maalesef resimlerim insan içermiyor. Bu sebeple resimlerimde yaşanmışlık eseri bulmak zor oluyor. Bunun yanında insan gözünde en güzel ölçeklendirme objesi de yine kendisi, bir resme tek bir insan evladı bile koysanız, ölçek, derinlik açısından resme seviye atlatırken, bir yandan da resim gerçekçiliğe daha da çok yaklaştırıyor. Bu sebeple son zamanlarda figür çizimimi de ilerletme kararı aldım ve metroda uyuyan, mağazada telefonun içine düşmüş her türlü insanı değerlendiriyorum. İlk resim sabahın köründe metroda uyuyan bir amcaya ait. İkinci resimde ise eşimle çıktığımız alışveriş esnasında, dükkan önünde kız arkadaşını bekleyen derbeder bir beyefendi yer alıyor, son resimdeki sahne ise yine bir metro sahnesi.
In the univercity, if you are an engineer, you will be familiar with basic drawing rules like perspective, drawing methods or etc. With this base it'll be easy for me to draw architectural or mechanical objects. But after a lot of sketches, i noticed something. My sketches are lifeless, cold drawings. With little observation i learned the reason. My main problem is my sketches are lacking of people, so that it became very harder to gain a soul to a drawing. Even a simple figure in the drawing can change the essence of scene. In addition to that, for individuals, best scaling object is theirselves, so that adding figures in to drawing is very important in may ways. After i noticed that, i'm now studying on drawing figures in public places. First picture belongs to a sleeping man in the morning in train. Second one is a man that suffering from his girlfriends shopping addiction and the last one is a inside view in my train.
|
Lamy Safari / Platinum Carbon Ink / Fabriano Venezia Sketchbook / Daniel Smith |
|
Lamy Safari / Platinum Carbon Ink / Fabriano Venezia Sketchbook / Daniel Smith |
|
Lamy Safari / Platinum Carbon Ink / Fabriano Venezia Sketchbook / Daniel Smith |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder