29 Ağustos 2021 Pazar

Bahariye Adaları Çizim Günü

     Birkaç gün önce değerli çizer arkadaşım Tora Benzeyen ile mesajlaşırken buluşup bir şeyler çizmeye karar verdik, başlangıçta mekan Validebağ Korusu olacak iken ani bir sapmayla rotamızı Bahariye Adaları'na çevirdik. Başta adalara çıkma fikri çok parlak gelmişti, ancak sonradan Kıyı Emniyeti bu duruma ne der bilemediğimiz için sahilde kalmaya karar verdik. Buluşma sabahı yanımda nakit olmadığını fark ettim, madem biraz vaktim var caddeden içeri girip bu sorunumu çözmeliyim diye düşündüm. Bankaya doğru yürürken bir dükkanın önünde uçmaya çalışıp beceremeyen, sürekli dükkanların camına çarpan bir gri balıkçıla rast geldim. Etrafında birkaç insan toplanmış halde olduğu için önce biraz uzaklaştım, Tora'yı aradım, o da tam bu esnada durağa gelmişti. Sonrasında hayvanın bir yerinde yara bere olmadığını anlayınca rahatladık, bir dükkandan bulduğu çöp poşetine hayvanı sarıp sahile doğru yol aldık, sahilde adaların hemen karşısında arkadaşı saldık. Biraz sakinledikten sonra antik devirlerin devleriyle aynı derecede heybetli kanatlarıyla adaya doğru uçmaya başladı. Tora ile de çizim turuna ancak böyle başlanabilirdi. 
     Neyse sonradan adanın karşı tarafında güzel bir nokta bulup yerleştik, tezgahı kurmaya başladık. Hafta sonu, güzel serin bir sabah ve çizim yapmak için bir yerdeyiz, insan hayattan daha ne ister? Adada ikamet eden kuş türlerinin sayısı konusunda aşağı yukarı bir fikrim var sanıyordum ancak meğerse ada düşündüğümden çok daha fazlasına ev sahipliği yapıyormuş, gözlemlediğimiz türlerin listesini aşağıda bulabilirsiniz, şehrin ortasında insanların bulaşmadığı avuç içi kadar bir yerde bile bu kadar türün yaşayabiliyor olması enteresan. Tora kışın  bu rakamın çok daha fazla olacağını söyledi. Kış mevsiminde bir keşif turu daha yaparsak yine buraya bilgilendirme yazısı eklerim.
     Eğer şu dakikalarda aklınızdan "Peki Yerindeçizer konuştun konuştun da sen ne çizdin?" sorusu geçiyorsa işte efendim resmimiz burada. Aslında bunun gibi üç resim çizdim ancak onları önümüzdeki günlerde sizlerle paylaşacağım. Yukarıda bahsettiğim türlerin listesi aşağıdadır.

1-50 Boz Kaz (evcil)
2-15 Yeşilbaş (evcil)
3-10 Kaya Güvercini (şehir güvercini)
4-3 Küçük Kumru
5-2 Ak Karınlı Ebabil
6-3 Ebabil
7-16 Sakarmeke
8-8 Gümüş Martı
9-5 Küçük Karabatak
10-9 Karabatak
11-5 Gri Balıkçıl
12-1 Gökdoğan
13-5 Yeşil Papağan
14-1 Kızıl Sırtlı Örümcekkuşu
15-2 Saksağan
16-6 Küçük Karga
17-10 Leş Kargası
18-2 Büyük Baştankara
19-8 Kır Kırlangıcı
20-18 Sığırcık
21-30 Serçe
22-5 Sarı Kuyruksallayan
23-2 Ak Kuyruksallayan
24-1 tanımsız incirkuşu (Anthus sp.)
25-2 Saka

Number of Taxa: 25

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder