27 Aralık 2022 Salı

2022 Yılı Üzerine...

 

     Bu yazı son derece iç karartıcı bir yere gidebilir bu sebeple en baştan hassas okuyuculara küçük bir uyarı yapmam gerekiyor. Belki biliyorsunuzdur her sene sonunda buraya küçük bir yıl sonu değerlendirme notu düşmek gibi bir alışkanlık edindim. Bazen daha önceki yılların yazılarına bakıp planlarımı ne derece gerçekleştirebildiğimi veya düşüncelerimin hangi yönde, nasıl ve hangi hızda değiştiğini görebiliyorum ve bu gözlemleri son derece önemsiyorum, ancak raporlama aşkı da bence bir yerden sonra hastalığa dönüşebiliyor. İşin kötü yanı bu hastalık her sene sonunda beni kıskıvrak yakalamayı bir şekilde başarıyor. Bu senenin de üstünden hızlıca geçmek en azından bir sonraki Aralık ayına kadar kafamı biraz olsun boşaltabilmek adına başlıyorum.

     Buralar yedinci senesini doldururken bu sene küçük krallığımın sınırları hatırı sayılır derecede genişledi. Bayağıdır beklettiğim ekipman güncellemeleri sayesinde yeni yeni şeyler yapmam artık mümkün hale geldi. Çok sevdiğim eski bilgisayarımdan ne kadar memnun olsam da ne yazık ki pek görüntü işlemeye müsait değildi, en ufak görüntü işleme denemeleri bile çileye dönüşüyordu. Bilgisayarı yenileyince uzun zamandır yapmak istediğim fakat bu sebeplerden ötürü yapamadığım şeyleri kıyısından köşesinden yapmaya başladım. Sonra işin içine Blender girdi, bir grup koca yürekli insanın dünyaya hediye ettiği bu programın diğer tüm Open Source programlar gibi insanı yarı yolda bırakan, bir türlü düzgün çalışmayan, görüntüleme haricinde pek de bir işe yaramayan bir program olmasını beklerden son derece kullanışlı ve öğrenmesi nispeten kolay bir program çıkınca ben de öğrenmek için uğraşmazsam ayıp etmiş olurum dedim ve yakın zamanda kısa bir film çalışması için ellerimi kirletmeye başladım. Ortaya nasıl bir şey çıkacak hiç bilmiyorum ancak denemeye değer diye düşünüyorum. Henüz daha planlama aşamasına bile geçemedim filmin, her ne kadar çok basit bir şekilde kurgulasam da zihnimde bir şeyler yaptıkça eski fikrimden vazgeçip tekrardan sıfırdan başlamak durumunda kalıyorum. Sanırım kendime göre bir üretim modeli oluşturana kadar ilerlemem bu şekilde yavaş kalacak, bu noktada panik yapmalı mıyım bilmiyorum.

     Yine bu sene geride biraz daha anı bırakabilmek adına envantere yeni giren GoPro ile bisiklet turlarında, gezilerde, çizim esnasında bir şeyler çekmeye ve bunları kurgulayıp Youtube'a koymaya başladım. Daha önce havacılık gösterilerinde veya tatbikat dönüşlerinde çektiğim videolarla doldurduğum kanala biraz renk geldi. 

     Çizim konusunda bu sene fena performans göstermediğimi düşünüyorum, yıl içerisinde atmış olduğum postların 30 kadarı çizim içerikli postlardı . Eskisi gibi adım başı çizim yaptığım günleri özlemediğimi söylersem büyük oranda yalan söylemiş olurum ancak daha önce bahsettiğim gibi bu sene zamanımın büyük çoğunluğu Blender'a gidiyor. Çizim defteri yerine bu sene kamera taşımaya başladım yanımda, yapacağım sahneler için altlık olarak kullanabileceğim referanslar arıyorum sürekli ve bulduğumda kaçırmamak için fotoğraf makinası ile gezmek zorunda hissediyorum kendimi bir süredir.

     Bu senenin en kötü yanı gerçek modellerden uzak kalmaktı benim için, hayatım boyunca üretmekten en fazla zevk aldığım şey ölçekli modellerdi. Aylardır izopropil alkol kokusuna hasret kaldım. Poşetinden tek bir çerçeve çıkartamadım aylardır, düşündükçe insanın morali bozuluyor. Doğrusu belli bir yerden sonra bu üzüntü geçer, alışırım sandım, kit sitelerine bakmadım, kit incelemesi izlemedim ve hatta uçak vs. görür de aklıma gelir diye Youtube'da o kanallarda gezinmeyi bıraktım. Buna rağmen geldiğimiz noktada değişen en ufak bir şey yok, hala ilk yapacağım model için hayaller kuruyorken buluyorum kendimi. 

     Modelcilik konusunu dahil etmezsek son dört beş sene içerisinde üretim açısından en verimli senem olabilir bu sene, elbette hepsinin bir bedeli var ve bu bedel de kuşkusuz yorgunluk. 2023'ün ne kadar tatilsiz bir sene olacağını da düşününce enerjimi ne kadar verimli kullanmamı gerektiğini de hatırlamış oluyorum. Böylelikle bu senenin kısa değerlendirmesini de yapmış oluyoruz. Yeni yılda tüm planlarımızı gerçekleştirebilmek dileğiyle şimdiden sizlere mutlu yıllar diliyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder