27 Ağustos 2022 Cumartesi

Sadabad Camii Çizimi ve GoPro Hero Ön İncelemesi


    Birkaç post önce hatırlarsanız çizerken video çekme denemeleri yapmak istediğimden bahsetmiştim. Cuma günü iş çıkışı bayağıdır listemde yer işgal eden çizim lokasyonlarından biri olan Sadabad Camii'ne doğru yola çıktım. Zaman zaman kokudan yanına yaklaşamayacağınız bir dere kenarında bile olsa bana hala İstanbul'un bir zamanlar ne kadar güzel bir yer olduğunu hatırlatmaya yetiyor, ancak aynı zamanda birkaç yüzyıl önce cennetten bir köşe olan bu dere kenarlarını nasıl bu kadar zamanda, bu kadar saçma sapan bir yere çevirebildiğimiz sorularını da beraberinde getiriyor. 

    Başladığımız yere tekrar dönersek sonunda bir çizim videosu çekebildim, bu ilk seferim olmasına rağmen sonuç endişelerimi şu aşamada boşa çıkartacak kadar iyi. Daha önce bisiklet turunda farklı istasyonlar denemiş biri olarak bu çekimi göğüs askısı kullanarak çekmeyi daha mantıklı buldum, göğüs askısının duruş şeklime göre sağa-sola, yukarı-aşağı kaydırılabiliyor olması da bu son derece rahatsız çizim ortamında bayağı işime yaradı. Ne yazık ki çizim yaparken düzgün bir oturağınız yoksa bir yerden sonra beliniz feci bir biçimde ağrıyor ve bu durumda sürekli pozisyon değişikliğine gitmek durumunda kalıyorsunuz.

    Kameranın güzel yanlarından birisi de Protune özelliği, gerçekten büyük yardımcım oldu. Daha önce raw formatta veya ona yakın herhangi bir formatta çalışmamıştım. Denemek için yaptığım kayıtlarda da kamerayı hep otomatik modda kullandığım için karanlık yerler veya fazla ışık alan yerlerde inanılmaz veri kaybı oluyordu ve kayda bakanın gözünü kanatıyordu videolar. Protune sayesinde DaVinci Resolve'un da yardımıyla güzel sahneler elde ettim. Çekimi yaptığım saatler Cuma günü bulutların gökyüzünü bayağı kararttığı saatler olmasına rağmen sonuç beklediğimden güzel.

    Son olarak da sanırım batarya durumundan bahsetmem gerekiyor. Tüm çizimi kayıt altına almak için iki batarya yeterli oldu, ilk bir saatlik bölümde kameranın timelapse özelliğini kullanarak saniyede 1 kare çekmesini istedim, 24 fps ile elime bir iki dakikalık güzel bir görüntü geçmiş oldu, çizimin kalanında ise normal 1080p 24 fps ile çekime devam ettim, protune açık olmasına rağmen iki bataryayla çizimi tamamladım. Her ne kadar yağmur sebebiyle mekandan erken ayrılmış olsam da makine üç saate yakın çalışmış oldu. 

    Böylelikle şimdiye kadar yapmış olduğum iki testten başarıyla geçmiş oldu kamera, ilerleyen dönemlerde farklı özelliklerini de kullanmaya başladıkça daha güzel sonuçlar elde edeceğimi umuyorum. Şu ana kadarki tecrübelerim hala "Bu aleti almakta neden bu kadar gecikmişim?" mertebesinde.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder