17 Nisan 2016 Pazar

Çayır Meydanı Caddesi (Bezmialem Hastanesi Yan Sokağı)

     Uzun süreden beridir hep soğuk havada resim yapa yapa, sıcak havada resim yapma ile alakalı birçok şeyi unutmuşum. Öncelikle sıcak havada elim o kadar çok terledi ki dış çizgileri çizerken defalarca resmi mahvetmenin sınırından döndüm.


     Buna rağmen resim hala güzel duruyordu, resmi tamamen mahvetmem için daha yapmam gereken birçok şey vardı. Kışın genellikle dışarıya iki-üç tane sulu fırça alır çıkar yanıma yedek su alma gereği duymazdım, bugün de yanıma yedek su almadım, bu sebeple her geçen saniye daha da artan susuzluğum beni giderek halsizleştirdi.


     Sonrasında sıcaklık daha da arttı palette hazırladığım renkler sürekli kuruyordu, her su ekleyişimde renklerin doygunluğu değişiyor, kağıt üzerinde aynı renkte olması gereken yerler gökkuşağı misali rengarenk oluyordu. Son bir adım daha vardı, gölgeleri yapmam gerekiyordu. Asıl ölümcül darbeyi resme burada vurdum, gölgeler de yine yukarıda ki sebeplerle gölgeden çok gece görünümü verdi, bu sebeple sizinle bu resmi değil akşam vakti yapılmış bir reprodüksiyonunu paylaşıyorum, bu resim de içime çok sinmedi, pek resim yapma modunda değilim sanırım bugün. Yine de bu bana daha sıcaklar çok yükselmeden güzel bir ders oldu, özellikle yedek su ve şapka almadan çizim yapmaya gitmememiz gereken günler artık gelmiş.


   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder