16 Nisan 2016 Cumartesi

Çizim Yeri Haritası Yapma

     Son 25-30 yıllık zaman diliminin bizlere sunduğu en büyük avantajlardan biri de benim için coğrafi referanslı verilerin kolayca elde edilebilir ve üretilebilir bir hale gelmiş olması. Mesleğim gereği coğrafi bilgi konusunda ayrı bir takıntılı olduğum söylenebilir fakat bu yazıda sizler için de kullanışlı olacak bir konuya değineceğim.

     Eğer sık sık çizim yapmaya gidiyor ve şehrinizin nerelerinde çizim yaptığınızı daha iyi görmek istiyorsanız sizin için güzel bir önerim var. Bahsedeğim konu zaten yeni olan bir şey değil, büyük ihtimalle gündelik hayatınızda, haftada en az bir kere açıp baktığınız Google Earth programı yerinde çizerler için de kullanışlı bir araç haline gelebilir.

     İşte aşağıda benim haritalarım, çizime gittiğim yerlerin dönüşünde, çizim yaptığım yerleri Google Earth üzerinde işaretleyerek, kendime bir harita oluşturuyorum ve böylece kendime küçük bir yerinde çizerlik etki haritası yapmış oluyorum. Bir sonraki çizimim için, şehrin farklı bölgelerini seçerek haritama yeni yerler ekliyorum.


Çizim yaptığım şehirler

     Bunu tam tersi gelecekte çizim yapmayı planladığınız yerler için de yapabilirsiniz. Nasıl yapılacağını bilmeyenler için daha önce Youtube'a yüklenmiş bir sürü videodan yardım alabilirsiniz.


İstanbul İçi Çizim Yaptığım Noktalar


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder